RAZGIBAJMO TELO
SRČNI VZPODBUJEVALNIKI
TRIGLAVSKA ROŽA
UTRIPOVCI SMO PRIDNI KAKOR ČMRLJI
TUDI DEŽNE KAPLJE NISO OVIRA ZA NAŠO REKREACIJO
IZVRŠILNI ODBOR NAŠEGA DRUŠTVA


Delavnica zdravja

Objavil: Urednik .

delavnica zdravja 2016Naše društvo z organizacijo Delavnic zdravja že kar nekaj časa izvaja novo obliko aktivne pobude, kako čim večje število članov in njihovih svojcev vključiti v zdrav slog življenja. Ponavljanje enih in istih reči se včasih zdi dolgočasno, a upoštevanje zdravih ukrepov nam življenje vrača v obliki počasnejšega in prijetnega, zdravega staranja. Z organizacijo teh delavnic želimo, da bi vsi udeleženci sprejeli ta priporočila in po njih uravnavali svoj vsakdanjik. Repetitio est mater studiorum (Ponavljanje je mati modrosti), so rekli stari Latinci. To velja tako za fizično kakor tudi za umsko vadbo. Enkrat ni noben krat, namreč pravi ljudska modrost. Da se človek enkrat tedensko zažene v hrib ali na fitnes, je prej škodljivo kot priporočljivo. Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo (Kaplja vrta skalo, ne s silo, temveč z vztrajnim padanjem), je tudi veljalo v antiki. Tako mi z vztrajno, vsakodnevno, redno, vsaj 30 minutno vadbo, ne glede na starost ali raven fizične aktivnosti, dosežemo izboljšanje telesne zmogljivosti, boljše počutje, lažje premagujemo stres, povečamo porabo kalorij, zmanjšamo tveganje za razvoj kroničnih bolezni in metabolnega sindroma, demence, zmanjšamo število srčno žilnih zapletov in še bi lahko naštevali. Vadba kot tableta (Telovadba je zdravilo)!

Da bi v prihodnje lahko pridobili čim več znanja, nasvetov, priporočil in da bi povečali pretočnost na naših Delavnicah zdravja, vam na kratko predstavljamo, kaj prinaša sodelovanje v Delavnici zdravja.

Delavnico sestavljajo posamezne tematske postaje (otočki, mize z oznakami vsebine), kjer se udeleženci ustavijo in seznanijo z vsebino. Na vsaki postaji, glede na vsebino, stoji član osebja (medicinska sestra, zdravnik ali član društva), ki udeležencem predstavi vsebino postaje, odgovarja na vprašanja, pomaga izpolniti kartončke, izmeri krvni tlak, višino, telesno težo, obsege, krvni sladkor, holesterol, ipd. Udeleženci se enakomerno porazdelijo po postajah in se gibajo od postaje do postaje. Na koncu poti, po obisku vseh postaj ter z izpolnjenim kartončkom udeleženci opravijo še razgovor z zdravnikom in farmacevtom o svojih rezultatih, o zdravju, boleznih in življenju. Farmacevt bo prisoten na naslednji delavnici.

Posamezne postaje so:

REGISTRACIJA

Če še nimate kartončka ali ste starega pozabili doma, boste prejeli novega. Če imate starega, vpišete datum in greste naprej.

STROKOVNA LITERATURA

Pregledate razstavljene zloženke, prospekte in priporočila za različne zdravstvene težave in, če je izvodov več, jih vzamete s seboj domov v dodatno ali ponovno branje. Glede določene težave ali če iščete napotke, se posvetujete z zdravstvenim delavcem, ki vam pomaga najti ustrezno literaturo.

HUMOR

Humor se uvršča med 10 najpomembnejših kategorij za vzdrževanje zdravja. Udri brigu na veselje. Član našega društva, pisatelj Slavko Krušnik bo s svojimi knjigami in šalami zmanjševal našo notranjo napetost. K zdravju pod to rubriko spadajo dobrovoljni in igrivi zdravstveni delavci, rdeči noski, zdravniki klovni in smeh.

REKREACIJA

Slobodan Kukić vam bo predstavil različne možnosti rekreacije v okviru društva. Prikazani in razstavljeni bodo najenostavnejši pripomočki (gumijasti trakovi, žogice, kolebnica, flex-bar), ki jih lahko vsakodnevno uporabljamo doma. Več gibanja.

PREHRANA

Uravnotežena prehrana naj vsebuje toliko energije in posameznih hranilnih snovi kot jih posameznik potrebuje glede na to, kakšne so njegove presnovne značilnosti in s čim se ukvarja.

UMOVADBA

Možganska vadba. Tudi možgane, naše zapleteno, skrivnostno in čudovito notranje vesolje moramo utrjevati z vadbo. Reševanje križank, sudoku, šah, učenje pesmi na pamet, glasno branje, druženje, potovanje, načrtovanje dnevnih aktivnosti zmanjšuje verjetnost nastanka demence, Alzheimerjeve bolezni in drugih težav.

MERITVE

Izvajamo meritve krvnega tlaka, holesterola, krvnega sladkorja, višine, telesne teže, obsega vratu, pasu in medenice.

DIHANJE

Predstavimo vam pomen pravilnega dihanja. Vključene so dihalne vaje, tai chi tehnika, meditacija in joga.

SVETOVANJE

Na koncu opravite še razgovor z zdravnikom in farmacevtom. Izračuna se indeks telesne mase, in oceni tveganje za razvoj srčno žilnih zapletov. Glede na rezultate, sledi svetovanje o ukrepih in priporočila . Tu dobite tudi odgovori na morebitna vprašanja.

To je torej na kratko predstavljena Delavnica – Kovačnica zdravja. Seveda pa ta koncept še ni dokončen, saj v prihodnosti načrtujemo redne nadgradnje vsebin in izpeljav delavnic, kot nam bodo narekovale izkušnje. Nikoli ni tako dobro, da ne bi bilo lahko še boljše. Tega se zavedamo in delujemo dalje. Vabljeni!

AB

 

 Fotografije so tudi na https://photos.google.com